Danagonias vejledning, Fairytale pendant. nu 2 stk.

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
og her er første resultat, skal prøve at lave et par stykker mere og der er ting jeg ved jeg skal lave anderledes næste gang.

Billede

Billede

Blandt andet wrapen i venstre side var jeg kommet til at lave forkert så den gled, og nu har jeg en ordentlig klup kobberwire som samling, er jeg ikke helt tilfreds med, men ved lejlighed må jeg lige pille den del op også wrappe den om.
Ellers skal jeg være mere grundig med dråbernes vertiakale linier, de er lidt skæve og det er lidt synd.

Små fejl jeg tror man ikke lægger mærke til hvis ikke man er "smykkenørd" og smykket bliver båret, men jeg ved det så skal prøve igen. En dejlig ting med kobber, man piver ikke over materiale prisen, når det går galt. Perlerne kan nemlig genbruges og kobberet er rimeligt billigt.

også lige en anden bitte ting.

Vedhæng: Steampunk hjerte.

Billede

Håber i kan li det.

--------------------------------------------oooooooooooooooooo--------------------------------

Fairytale pendant nr. 2

Billede

Detalje
Billede

Detalje
Billede
Senest rettet af Susanne i nord man 16. maj 2011 12:21, rettet i alt 1 gang.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Sys det er et flot første forsøg... men du kender mig, er vild med at ting er symetrisk ;) heh.. vil give dig ret i at bindingerne/samlingerne godt kan "ryddes lidt op"..

Men sys stadig det er et rigtigt godt første forsøg :dance:
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Hold da op du har været hurtig :clap: :clap: :clap:

Nu er det altså ikke verdens letteste design det her, så jeg synes faktisk det er blevet super godt!! Jeg har selv været nødt til at lave det samme smykke MANGE gange før jeg havde den helt præcis... Et lille ekstra tip, som måske skulle have været med i vejledningen, er at lave flere rammer, sådan at du har nogle at vælge imellem, på den måde kan du vælge dem der passer bedst sammen og er blevet mest symmetriske. Men det er jo lidt spild af tråd, men det gør jo ikke så meget når det er kobber :-D Og så husk det med at midten skal være symmetrisk, skidt med om spiralerne så er helt ens, for dem kan du bedre justere lidt, samtidigt med at de er længere fra hinanden og derfor ses eventuelle forskelle ikke så tydeligt, som hvis at midten af smykket ikke er helt lige.
Kirsten
Safir
Safir
Geografisk sted: Næstved
Hmmm vil det sige, at man kan få "opskrift" til at vikle/ wrappe eller hvad det nu hedder, ligesom jeg kan købe et mønster til at sy efter... :think:
Ejj tror jeg skal frekventere biblioteket - nogen gode "smykkeforfattere" jeg skal kigge efter ? ;)- :-o
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem
Brugeravatar
Diddah
Opal
Opal
Kontakt:
Jeg lånte en på biblioteket engang

Bead & wire art jewelry / J. Marsha Michler

Den synes jeg var god, den havde alle sværhedsgrader, og alt fra basis til lidt mere avanceret.. Den er godt nok på Engelsk men der er så mange billeder at jeg er sikker på man kunne kunne forstå den hvis man ikke taler/læser Engelsk

Mine hænder vil desværre ikke lave vikleri, men synes det er helt fantastisk så jeg savler hver gang der kommer nye billeder op..

Synes det er SÅ flot og hvor er du sej Susanne, det kan godt blive bedre ja, men vi starter jo alle et sted og det ser dælme indviklet ud, på den gode måde.. Og tillykke med vejledningen!
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Kirsten skrev:Hmmm vil det sige, at man kan få "opskrift" til at vikle/ wrappe eller hvad det nu hedder, ligesom jeg kan købe et mønster til at sy efter... :think:
Ejj tror jeg skal frekventere biblioteket - nogen gode "smykkeforfattere" jeg skal kigge efter ? ;)- :-o
Ja det er faktisk meget godt at sammenligne med en strikke opskrift. De har et have af dem her: http://www.jewelrylessons.com/

Der er ikke rigtig nogen ordentlige bøger om wire wrapping på dansk, men der er en del engelske.
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Så er nr. 2 kommet op.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
De er helt vildt flotte begge 2. :x-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Allerede meget bedre end første forsøg :clap: :clap: :clap:
Pia
Opal
Opal
jeg synes nummer to er meget fin- er det perlemigs dråber jeg skimter?

jeg synes du er ved at få magt over dine wraps - de er langt mere disciplinerede og regelmæssige end de første og det er rigtigt godt
Billede LOKE'S GHOST
Besvar