Hun så mine 2 armbånd tidligere og ville gerne have et sæt. Men bare rolig, det er ikke hendes eneste julegave. Mine forældre får et stort gavekort til DFDS så de kan komme på en tur til Oslo som de gerne har villet i mange år. Så skal de bare selv betale resten (de vil ikke nøjes med de mindste kahytter).
Det er et ganske simpelt design men når stenen har så meget "liv", vil jeg ikke blande den med alt muligt andet. Simpelt kan også være kønt nogen gange.
Og så har jeg haft dette problem liggende i noget tid. Jeg fik strengen hjem men den var i en helt forkert lilla i forhold til hvad billedet viste så jeg anede ikke hvad jeg skulle bruge den til (eller om jeg bare skulle sælge den). Men selvom den var forkert, så var den smuk, så igår blev jeg inspireret af en ny smykkebog jeg lige har fået hjem og det blev til denne halskæde:
Det er lilla Sea sediment jasper (kalder de dem), guldfarvede seed beads og guldfarvede mellemperler. Nu bliver jeg så nødt til at købe endnu en streng så jeg også kan få et par armbånd og et par øreringe.
Smykkebogen jeg har fået hjem er "Making jewellery with gemstone beads" af Barbara Case.
http://www.amazon.co.uk/Making-Jewelry- ... 944&sr=1-1
Den beskriver mange slags halvædelsten, hvor de kommer fra, hvad man tror de kan (hjælpe mod stress, tiltrække flere penge osv) og så viser den nogle eksempler på smykker med lige netop den slags sten. Jeg er glad for den (det er min julegave fra ilderne. Tak ilderne. Det var sødt af jer).