Julegave til min mor og et problem der blev løst.

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg har lavet dette sæt til min mor med de lilla turqouise mosaic (det hedder de på ebay) som jeg fik forleden:
Billede
Hun så mine 2 armbånd tidligere og ville gerne have et sæt. Men bare rolig, det er ikke hendes eneste julegave. Mine forældre får et stort gavekort til DFDS så de kan komme på en tur til Oslo som de gerne har villet i mange år. Så skal de bare selv betale resten (de vil ikke nøjes med de mindste kahytter).
Det er et ganske simpelt design men når stenen har så meget "liv", vil jeg ikke blande den med alt muligt andet. Simpelt kan også være kønt nogen gange. ;;)

Og så har jeg haft dette problem liggende i noget tid. Jeg fik strengen hjem men den var i en helt forkert lilla i forhold til hvad billedet viste så jeg anede ikke hvad jeg skulle bruge den til (eller om jeg bare skulle sælge den). Men selvom den var forkert, så var den smuk, så igår blev jeg inspireret af en ny smykkebog jeg lige har fået hjem og det blev til denne halskæde:
Billede
Det er lilla Sea sediment jasper (kalder de dem), guldfarvede seed beads og guldfarvede mellemperler. Nu bliver jeg så nødt til at købe endnu en streng så jeg også kan få et par armbånd og et par øreringe. :doh:

Smykkebogen jeg har fået hjem er "Making jewellery with gemstone beads" af Barbara Case.
http://www.amazon.co.uk/Making-Jewelry- ... 944&sr=1-1
Den beskriver mange slags halvædelsten, hvor de kommer fra, hvad man tror de kan (hjælpe mod stress, tiltrække flere penge osv) og så viser den nogle eksempler på smykker med lige netop den slags sten. Jeg er glad for den (det er min julegave fra ilderne. Tak ilderne. Det var sødt af jer). ;)) ;)-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Bæk
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Varde
Super flot kæde jeg kunne godt kende princippet du bruger.

JEg har også købt denne bog af Barbara Case og en af Kim Gove som har rigtig mange gode eksempler på flotte kæder http://www.amazon.co.uk/Beading-Design- ... pd_sim_b_3

JEg skal finde mine perler frem i aften og forsøge med nogle af de gode ideer fra bogen
Love-Shopping
Opal
Opal
Flotte smykker du har lavet, det sæt skal din mor nok blive glad for... :clap:
- Min kæreste og jeg har for 20 dage siden været afsted på den tur til Oslo, Vi havde børnene med, de var for små til sådan en tur.. Udover det var det en rigtig lækker tur - Og om et par mdr skal kæresten og jeg selv afsted igen :-D
Knus fra Katja
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Meget flotte halskæder og hvis din mor ikke kan lide den ,sender du den bare ned til mig Charlotte og jeg ved godt at jeg perler mangen til, men så kan jeg bare have 2 kæder om halsen :dance: [smilie=santa3.gif]
Billede I LOVE CATS
Charlottes
Opal
Opal
Bæk > Den bog du har ser også god ud. Den røg lige ind som favoritter. Så kan jeg overveje den til næste gang jeg vil shoppe lidt bøger. :D

Love Shopping > Jeg tror også det er en hyggelig tur. Og nu har de snakket om den i flere år og har fuldt med serien om det ene skib på tv3 så nu syntes jeg det var på tide. Plus at når de aldrig ønsker sig noget, så er det altså lidt svært at finde på noget de så bliver glade for.

Lisbeth > Min mor får kun den første kæde. Den anden er lavet til mig selv. Så nej, du får den ikke (så må du købe en streng mere). :p

Tak for rosen til jer alle 3. ;;)
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Ha ha Charlotte jeg skal IKKE have den :-j ,for jeg nøjes med den ene streng jeg har købt, men den ligger og venter til jeg evt. finder noget jeg kan blande den med og de små grå er igang :doh:
Billede I LOVE CATS
pias
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Dragør
Åhhhr....
Jeg ville gerne være din mor.....
Carpe diem!
Mkh. PIa
Charlottes
Opal
Opal
Lisbeth > Du får den heller ikke. Den skal hænge om MIN hals! :p

Pias > Jeg har lagt et link herind. De koster 4 dollars per streng i de lilla 8 mm jeg har købt og der er brugt 3 strenge til halskæden, de 2 armbånd og et par øreringe (og så har jeg nogle få sten tilbage hvis hun vil have flere øreringe). Jeg synes at ca 100 kr for et sæt er billigt (68 kr for perlerne plus resten som jeg ikke lige kan huske hvad har kostet). ;;)

Her er linket igen til alle de farver han har dem i. ;;)
http://shop.ebay.com/jnsbeads/m.html?_n ... m270.l1313
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
Hvor er det smukke kæder Charlotte, de har et rigtig flot spil, og er rigtig flotte hver for sig, din mor bliver helt sikkert glad, både for smykket og din fine gave til dine forældre til Oslobåden, jeg håber at de får en rigtig dejlig tur. :D [smilie=santa3.gif] [smilie=santa3.gif]
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Er en genial bog, og flotte kæder er især vild med nr. 2
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Besvar