Jeg har altså stadig svært ved at fatte "reglerne" for fællesbestillinger....
Nu har jeg jo et fmg katalog der burde gøre det nemmere at deltage i sådan en.. Men hvad betyder det at der skal være mindst 10 str. feks??? Og skal man selv udfylde et eller andet eller kan jeg skrive et varenr. fra kataloget til den der bestiller???
Hvordan betaler man for varene?? er det til den der bestiller?
Jeg synes altid at fællesbestillingerne går så hurtigt at jeg slet ikke kan nå at sætte mig ind i det....
Håber at nogle vil forklare en fatsvag hvad man helt præcist gør i hvilken rækkefølge.
Ved FMG mener jeg ikke der er noget med minimum 10 stk... det er golden lake..
Ved golden lake SKAL der bestilles 10 strenge, eller 10 sten af et vare nr, hvis det kun er 8 der vil have strengene, så er der enten en af de 8 der skal bestille 2 strenge mere så de kommer op på 10 ellers er der 2 mere der skal overbevises om at de er pæne.. Er der ikke til at folk vil i alt ha minimum 10 strenge af det vare nr. så kommer den ikke med (de sælges i "klaser af 10"
^^ så vidt jeg har forstået..
Ved FMG, der kigger du bare igennem, jeg vil ha 1 af dem, en af dem osv.. laver en liste over alle de ting du vil have, du kan gøre det på deres hjemmeside... - når det er en fælles bestilling er det den SORTE pris du skal kigge på...
Når du så er færdig og tilfreds med din liste, så sender du en PM til ham/hende der står for fællesbestillingen, deri skriver du den mail du bruger til at logge ind på FMG's liste side, og den kode du har sat på din liste, og hvad listen hedder
*For at holde styr på hvad du bruger af penge, så ligger du hele skidtet sammen og ganger det med 8, så har du ca. hvad det koster at købe varen, sende den til den der står for fælles bestillingen, told og moms (der kan altså komme lidt oveni eller det kan bli billigere) - du skal stadig betale for portoen fra fællesbestilleren og hjem til dig.
-Fællesbestilleren fortæller somregel i tråden hvornår de ønsker betalingen, inden du betaler får du en oversigt over hvad de har registreret at du vil bestille, den godkender du (kigger igennem og ser om det er de ting du valgte), og så overfører du penge til det konto nr de sender til dig sammen med listen til godkending (husk at skrive navn og forum evt)
Så er det bare at vente, der kan godt gå et par mdr inden du egentlig har den endelige pris, hvis der kommer en efterregning på moms og told som ikke kom i starten
Senest rettet af kallie man 1. nov 2010 09:26, rettet i alt 3 gange.
Women are angels! And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…
Women are angels! And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…
Jeg synes du forklarede det godt.. Vase: Hvis du har flere spørgsmål du ikke synes at have fået svar på, så skriv endelig, så kan jeg sikkert svarer dig på det, da jeg jo har stået for et par fællesbestillinger.
1000 mange tak for dine svar Rumle:-) Du kan tro at jeg kan forstå dem...nu skal jeg så lige øve mig i det med listen og at finde rundt på deres side. (det var for at undgå det at jeg bestilte deres katalog som jeg bedre kan overskue.;-))
Jeg har dog 1 tillægsspørgsmål..........fremgår moms og told af sig selv når jeg laver listen eller vordan beregner jeg den?? (kan den som bestiller regne det ud eller hvad?-det er noget jeg selv skal gøre ikke?)
Du er bare en ska til at hjælpe Rumle. Du kan tro at jeg har øvet mig på e-bay og er igen igang med at øve på paypall....som jeg også har spørgsmål til-men det er vist i en anden tråd. GGG
øhhh lige et spørgsmål mere om fmg nu jeg er igang...
Nu fik jeg jo at vide at det er den sorte pris jeg skal "gå" efter...og jeg er lidt nysgerrig... jeg forstår ikke hvad de forskellige "prisfarver" står for..
er der en der gidder at forklare mig det som i "ind med skeer"???
vase skrev:øhhh lige et spørgsmål mere om fmg nu jeg er igang...
Nu fik jeg jo at vide at det er den sorte pris jeg skal "gå" efter...og jeg er lidt nysgerrig... jeg forstår ikke hvad de forskellige "prisfarver" står for..
er der en der gidder at forklare mig det som i "ind med skeer"???
Jeg forstod det heller ikke først - men hvis jeg har forstået det korrekt så betyder de forskellige priser hvor mange varer/items der skal bestilles for at opnå rabat. Blå pris er altså hvis der købes mellem 1-14 forskellige varer/Items
og ved fællesbestillingen var der mere end 200 items, derfor den sorte pris..
Nåååååår jamen nå! jamen hæhæ altså IALT i inkøbskurven??
Jeg troede at det var ant. af den ene varer altså 14 stk. af den der koster sådan, mens 20 stk koster sådan.
Og derfor kunne jeg ikke forstå at man ud fra en fællesbestilling kunne antage at der var noget der købte for 200 stk af den vare jeg f.eks lige ville købe...
Så det skal forståes sådan at hvis jeg I MIN KURV har ml 1-14 "items" så koster det den blå pris f.eks??
Og i en fællesbestilling bestiller vi så tilsammen min. 200 items og kan så holde os til den sorte lave pris??