Tjah... Måske fordi det tit bliver overset, eller man ikke får sig taget sammen til det. Eller for at samle alle tråde der er givet kritik på, så hvis man leder efter den slags er det samlet et sted.Charlottes skrev:Men hvorfor så have 2 underfora´er som faktisk er ens? Man kan jo bare bede om konstruktiv kritik i emnet.
Jeg ønsker mig...
Redaktør: rumlebumle
Charlottes skrev:Jeg bryder mig ikke om "den ærlige mening". Vi har "brugernes egne smykker" og der kan folk da kommenterer hvad de vil. Hvis det andet også kommer, så vil det bliver sådan at brugernes egne smykker næsten ikke vil blive anvendt og hvad skal vi så have den for? Eller også bliver det for os der ikke gider blive rakket ned bare fordi man har lavet en mini fejl som bliver blæst stort op når der bliver taget nærbillede (for det er jo altid nemt at rakke ned istedet for at sætte pris på et smukt smykke). Vi er ikke alle profesionelle og vi sælger ikke alle vores smykker så fordi der er en mini fejl, så betyder det jo ikke at nogen dør af det.Det var så MIN ærlige mening!
men Charlotte, der er jo nærmest aldrig nogen som kritiserer noget, udover havfruens saglige kritik. der er ganske enkelt ikke tradition for at melde klart ud, hverken her eller på det grønne, eller ude i irl. det er bare ikke politisk korrekt.
men nu har vi ærlig kritik i dagens smykke og ugens sten. det er en befrielse, så lad os holde lidt fast i det. så længe brugernes smykker består eksisterer alle muligheder for en almindelig kritikløs kommentar. det er rigtigt, de gange hvor folk bad om kritik på det grønne fik de stryg, men kan man bære det og bruge det, så er det jo lidt af en velsignelse.
og bedst af alt; nuancerne kommer frem.
LOKE'S GHOSTSå kunne man jo også få fjernet kritikken i brugernes egne smykker så det blev mere et gallerie...
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Pia > Hvad de gør på det andet forum har INTET med os at gøre.
Hvis folk beder om konstruktiv kritik, så kan I da bare give den. Hvis de så ikke kan tåle den, jamen så kan de jo lade være med at bede om den næste gang. Det ændre et nyt underfora jo intet ved.
Dagens smykke har jo intet med vores egne smykker at gøre. Jeg synes det er dårlig stil at sidde og bedømme og vurdere og rakke en andens smykke ned når personen ikke selv har bedt om det. Og jeg synes det er direkte tarveligt sådan som der blev skrevet om den ring. Ja hun er måske ny men derfor har hun da stadig lov til at sætte sin ring til salg og til den pris hun ønsker og lade den have det udtryk som den nu har.
Camilla > Hvis man ikke engang kan høre om andre kan lide ens smykke eller synes at nogle ting måske skal være lidt anderledes, hvorfor så vise dem??? Så må man så kun vise dem hvis man vil finde sig i kritik??? Så dropper jeg bare at komme her for hvor hyggeligt er her så? Så vil jeg ikke engang kunne skrive at jeg kan lide Lisbeths brune halskæde for det er jo ikke kritik.
Hvis folk beder om konstruktiv kritik, så kan I da bare give den. Hvis de så ikke kan tåle den, jamen så kan de jo lade være med at bede om den næste gang. Det ændre et nyt underfora jo intet ved.
Dagens smykke har jo intet med vores egne smykker at gøre. Jeg synes det er dårlig stil at sidde og bedømme og vurdere og rakke en andens smykke ned når personen ikke selv har bedt om det. Og jeg synes det er direkte tarveligt sådan som der blev skrevet om den ring. Ja hun er måske ny men derfor har hun da stadig lov til at sætte sin ring til salg og til den pris hun ønsker og lade den have det udtryk som den nu har.
Camilla > Hvis man ikke engang kan høre om andre kan lide ens smykke eller synes at nogle ting måske skal være lidt anderledes, hvorfor så vise dem??? Så må man så kun vise dem hvis man vil finde sig i kritik??? Så dropper jeg bare at komme her for hvor hyggeligt er her så? Så vil jeg ikke engang kunne skrive at jeg kan lide Lisbeths brune halskæde for det er jo ikke kritik.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Nu tror jeg at der bliver sat for meget fokus på ordet kritik, for det handler jo om at os der har lyst tild at få konstraktive bedømelser af de ting vi ligger op kan have et sted hvor vi alle ved at det er det der drejer sig om og ikke at slå nogen i hovedet med det man laver. og for mit eget vedkommende skriver jeg kun det som den enkelte faktis godt selv ved og som gør at smykket lige bliver super duper i stedet for kun super, og så er det jo op til den enkelte om de har lyst eller om de gider at gøre noget ved det. Pg så er det jo også noget med at man som smykke mager kund udvikler sig hvis man får noget tilbagemælding, på det produkt man har lavet. Og derfor synes jeg at det ville være godt med en hvor man ønsker at få tilbagemelling og en tråd hvor man bare viser det man lige har lavet, Og sefølelig vil vi da alle gerne have at vide at de ting vi laver er flotte men udvikling er også en most for mig. og da vi alle bor så langt væk kan vi jo ikke bare fysisk lige få en anden til at se på det som vi laver.
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
-
Charlottes
- Opal

Havfrue > Hvis jeg ved der er en fejl på mit smykke f.eks at det ikke er symmetrisk, så er jeg nødt til at lave det om for så vil jeg ikke gå med det. Om det så kun er 1 perle der er sat forkert. Men jeg behøver da ikke blive bonket i hovedet med det for jeg kan godt se det. Derfor skriver jeg det også hvis jeg viser nogle smykker fordi jeg godt er klar over det og ikke behøver vide det igen. Jeg behøver ikke kritik fra andre for at blive bedre. Jeg kan godt udvikle mig ved at øve mig og være selvkritisk. Men det er da rigtig rart at høre at andre også kan lide det jeg har lavet, for som regel er jeg da direkte stolt over mine smykker (jeg er ikke kreativ på andre måder).
Og nej, der bliver ikke lagt for meget i ordet kritik for det er jo netop det "den ærlige mening" skal bruges til siden at "brugernes egne smykker" ikke er god nok. Der står netop "her kan du vise dine egne kreationer". Hvad vil I så skrive under "den ærlige mening"? "Her kan du få kritiseret dine egne kreationer"???
Behold dog "brugernes egne smykker" og bed om konstruktiv kritik som vi altid har gjort!
Og ang dagens smykke, så troede jeg faktisk at det skulle være smykker som vi selv havde lavet. Jeg skammer mig faktisk lidt over at sidde på et forum hvor man rakker andres ting ned uden de har bedt om det. I er sikre på at de aldrig melder sig ind hvis de en dag tilfældigt kommer forbi og opdager at deres ting bliver behandlet sådan. Det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dem.
Og nej, der bliver ikke lagt for meget i ordet kritik for det er jo netop det "den ærlige mening" skal bruges til siden at "brugernes egne smykker" ikke er god nok. Der står netop "her kan du vise dine egne kreationer". Hvad vil I så skrive under "den ærlige mening"? "Her kan du få kritiseret dine egne kreationer"???
Og ang dagens smykke, så troede jeg faktisk at det skulle være smykker som vi selv havde lavet. Jeg skammer mig faktisk lidt over at sidde på et forum hvor man rakker andres ting ned uden de har bedt om det. I er sikre på at de aldrig melder sig ind hvis de en dag tilfældigt kommer forbi og opdager at deres ting bliver behandlet sådan. Det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dem.
Nu har jeg alle disse indlæg og tænkt over det og personligt lægger jeg mine smykker ind i brugernes egne smykker og jeg regner da med ,at folk der kommenterer på mine indlæg også er ærlige og giver mig RIS OG ROS for det lære jeg enormt meget af.Man kan jo også skrive at man også ønsker konstruktiv kritik og være klar til at modtage den
og derfor syntes jeg ikke at vi også skal en tråd med din ærlige mening
for det mener jeg som Charlotte er en dobbelt tråd
og derfor syntes jeg ikke at vi også skal en tråd med din ærlige mening
- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Så vidt, jeg har forstået skal Den ærlige mening ikke kun være smykker men også andre ting som fx hjemmesider og hvad nu, man måtte ønske .... Derfor synes, jeg den vil være god at have med 
Bettina
Ja, Lige netop, Camilla. Godt du kan formulere dig, når jeg ikke kanDanagonia skrev:Jeg tror egentlig at tekniske uheld faktisk mere skulle være den rent faktisk teknik som har med computere at gøre, fordi der altid er spørgsmål om at ligge billeder ind og den slags... Det synes jeg faktisk vi mangler...Charlottes skrev:Og ang "teknisk uheld" (nej, jeg var ikke færdig ), så har vi "vejledning til smykker". Det er da det samme, det hedder bare noget andet.
Ideen er netop ment som en tråd for det elektronik-tekniske ikke det smykke-tekniske. Jeg synes jo ikke en forklaring på hvordan man indstiller hvidbalancen på sit kamera og hvordan man skalerer billeder f.eks, hører til under smykkevejledninger.
Ja, men (og her taler jeg udelukkende for mig selv) det gør jeg bare ikke. Jeg sorterer. Jeg ville nemlig blive ret ked af det, hvis jeg kritiserede noget fra en, der bare ville vise frem. Og netop fordi jeg ikke ved, om folk er til det ene eller det andet, så fokuserer jeg mest på det positive. Det er så bare skide ærgerligt for dem der gerne vil have reel kritik, for jeg mener selv, man kan lære meget af kritikken. Jeg kan i hvert fald ofte.Charlottes skrev:Jeg bryder mig ikke om "den ærlige mening". Vi har "brugernes egne smykker" og der kan folk da kommenterer hvad de vil.
Tillad mig at illustrere.
For ikke at rode mig ud, hvor jeg ikke kan bunde rent forklaringsmæssigt, vil jeg vise forskellen på min kritik, når det er på noget jeg ikke ved om er "ærlig mening" eller "bare vise frem" og når jeg ved, det er reel kritik der ønskes.
Her er en omgang "fiktiv" feedback på dette armbånd:

Almindelig kritik:
Nej, hvor er den flot! Jeg er bare så vild med den slags sten, du har brugt.
Du får lige en flyvende gris
Ærlig kritik:
Jeg kan rigtig godt lide armbåndet, selv om det faktisk slet ikke er min stil. Fossilerne du har brugt, er super lækre, jeg synes dog den ene virker lidt mere brun end de andre. Men det kan jo også bare være billedet. De grønne glasdimser giver et friskt pust, men jeg tror også hvide fw-perler kunne være flot. Udtrykket ville blive mere elegant - men det er der selvfølgelig ingen der siger, det skal være.
Normalt er jeg ikke til guld, men jeg må indrømme, at både guld og sølv, vil klæde dette design.
Guld får den til at se ret eksklusiv ud.
Jeg er ikke så vild med dine findings. De virker lidt for firkantede (flade i enderne) efter min mening. Jeg ville nok foretrække en lidt mere rund form - især op mod mønterne, hvor overgangen virker meget brat. Er det mindre udtalt i 3D-udgaven?
Du får lige en flyvende gris for det nydelige arbejde
-------
Hvis man bare vil vise, hvad man har lavet, er man vel ikke interesseret i, hvad jeg ville gøre anderledes, så man ville nok blive lidt knotten over den sidste kritik. Jeg ville også hade at skrive den til nogen, der ikke gad den - for det kræver betydelig mere energi at skrive reel konstruktiv kritik, end bare at sige noget er flot.
Det er da muligt, vi ikke behøver en nu tråd til det. Alternativt kunne vi måske aftale en smiley som symboliserede at al kritik er velkommen - både positiv, negativ, "dybdegående" og "overfladisk"Charlottes skrev:Hvis det andet også kommer, så vil det bliver sådan at brugernes egne smykker næsten ikke vil blive anvendt og hvad skal vi så have den for?
Måske denne
Det er da en hurtig og nem måde, at bede om kritik på.
Men "Den ærlige mening" var nu også tænkt som en bredere tråd, hvor man kunne bede om meninger på alt muligt - ikke bare smykker.
Og den er værdsat!Charlottes skrev:Det var så MIN ærlige mening!
Senest rettet af BlueRaven tors 2. dec 2010 15:47, rettet i alt 1 gang.
-
Charlottes
- Opal

Hjemmesider kan vi linke til og få kritik/ros i "links".FrkBettina skrev:Så vidt, jeg har forstået skal Den ærlige mening ikke kun være smykker men også andre ting som fx hjemmesider og hvad nu, man måtte ønske .... Derfor synes, jeg den vil være god at have med