Julens farver

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

tullen72
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Odense
Vores jul er rød, guld og natur-farvet(strå-ophæng, hør osv). Hopper aldrig på årets julefarve og må indrømme jeg SLET ikke kan se hvad lilla laver som jule-farve :hand:. Men sådan har vi det jo heldigvis så forskelligt :D
pias
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Dragør
Jeg er vild med lilla!
....også som julefarve.
Mit hjem er rigtigt, rigtigt meget fyldt med nisser og alt muligt andet juletjams, og jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang.
Det meste er selvfølgelig rødt, i og med alle nisserne, men jeg er også både med på lilla og sort. Sorte juledekorationer er bare det hotteste!!!!
Carpe diem!
Mkh. PIa
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
Vores jul er alle julens farver i en pærevælling, men jeg har især rød, grøn, og guld. Jeg elsker julen, og holder gammeldags jul med alt det traditionelle. Vi har i mange år holdt julen her hjemme fra da børnene var små, men vi holder den stadig, men mon ikke det forandrer sig når der engang kommer børnebørn, det går man jo og håber lidt på. :D :ymhug:
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
jeanette
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: midtjylland
Helt klart rød, grøn, guld og sølv!
Jeg er heller ikke med på jule-mode farverne... Synes slet ikke det er julet... (selvom jeg også ELSKER lilla).
Til gengæld er juletræet altid proppet med hjemmegjort julepynt - meget af det 25 år gammelt - noget værre ragelse. Men det hører sig til hos os. Også selvom nogle af julehjerterne er flettet i blå/gule farver :-D
Jeg er inviteret til jul hos svigerfar, men har takket nej, da jeg altså hellere vil holde jul med de gamle og min lille nevø. Jeg går altid lidt i barndom juleaften, det skal helst være som det var da jeg var lille hehe. :dance:
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Lilla er faktis en gamel jule farve og ikke noget ny modens men jeg mener at den kommer fra den katolske kirke.
og de sidste år hvor alt bare har vært sort har ikke været så julet i mine øjne.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Becca T
Safir
Safir
Geografisk sted: Studstrup
Kontakt:
tullen72 skrev:Vores jul er rød, guld og natur-farvet(strå-ophæng, hør osv). Hopper aldrig på årets julefarve og må indrømme jeg SLET ikke kan se hvad lilla laver som jule-farve :hand:. Men sådan har vi det jo heldigvis så forskelligt :D
hmmm.... jeg kan faktisk ikke ser hvad rød og grøn har med jul at gør udover julemanden som bare er et kommercielt produkt.

måske er det lige derfor jeg vil har lilla, har ingenting med julemanden at gør :D
Eva1950
Opal
Opal
Ja vi har også alle farver og juletræet bliver pyntet med det samme pynt hvert år og vores julepynt er 45 år
glaskuglerne har mange forskellige farver med glimmer på

Men i hele vores hjem er der mange nisser med faste pladser tror der er ca.150 styk og hvert år bliver der købt en ny nisse
Elsker bare julen :dance:
Hilsen Eva1950
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
jep er også rimelig traditionel mht. farverne og nisserne....JA DA....de skal da frem ellers bliver de sure og driller ALT for meget....Billede
men lilla er også helt ok for mig, dog er de pink/lyserøde julestjerner ikke helt fundet frem til mit julehjerte....

Men jeg laver altid 2 ting hvert år, jeg har speciel farve (orange) i min spisestue og derfor er rød og grøn ikke altid så pæn til, så der dækker jeg op med kobber guld og creme og hænger en million kugler op hen over mit spisebord (tager en krig at hænge op) men smukt ser det ud, ligner sådan et bo bedre/julebord fra Illums bolighus...
(skal lige sige at billedet er fra 2007 og MEGET mere er kommet til)
Billede Billede

og i min dagligstue stue laver jeg mit is-vindue....og hehehheeh, her er IHVERTFALD kommet rigtig meget til, jeg har bla. en smuk isbjørn, juletræer, flotte kæmpe is snefnug og nogle lidt mindre....så det er slet ikke fyldest gørende på disse gamle billeder.... og sjovt nok sniger der sig altid lige noget krystal/hvidt ind hvert år.....og den der krystal snemand HAN måtte godt stå i mit vindue og pynte.....Fåååååck han er fin.!! nå, ja og har set på list klister snefnug i år til ruden, så dem må jeg nok eje.....men ham snemanden der, hold da op han er fin...
Billede Billede

og så har jeg også julepynt og nisser overalt, inkl. badeværelset og køkkenet....
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
hahaha....måske denne skulle på i december, eller til julefrokosterne....
Billede
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Ihhe får helt lyst til at pynte... bare lidt..

Jeg er en af dem der ikke får taget det ned igen før der er gået et par år lol
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Besvar