Her kommer brugsanvisningen. Det er muligt at der findes andre måder at gøre det på, men jeg har:
Tændt ovnen på 200 grader. Fundet en skål i passende størrelse og uden mærkelige riller i bunden. Når ovnen er varm sætter jeg skålen i med bunden i vejret og lægger pladen ovenpå.
Og. husk endelig først at sætte skålen ind når ovnen er varm. Jeg havde ladet skålen (selvfølgelig en ovnfast) stå i ovnen mens den varmede op. Det kan absolut ikke anbefales - det tog en krig at få den skål ren igen.
Det skal kun være i ovnen i ca. 2 minutter.
Jeg tog så pladen af skålen. Det er lidt småvarmt på de små fingre, og det duer jo ikke lige med grillhandsker. Til gengæld betyder det at man skynder sig, og det skal man faktisk også. Der er ikke så meget tid at arbejde i. De bliver hurtigt stive igen.
Jeg lagde nogen af dem i en tærteform, andre i en skål. Det har selvfølgelig betydning for om de bliver mest skål-agtige eller mest fad-agtige. Så forsøger man lige at få lavet folderne nogenlunde som man gerne vil have dem. Holder lidt rundt om det mens det stivner, og efter noget der ligner et minut er de stive og færdige.
Det var i øvrigt ikke skålene jeg sybes at jeg skulle øve mig på, men derimod billederne.
'
Og, Sumadesign, Hvad malede du dem med?
Lp-plader
Redaktør: rumlebumle
Suveræn ide - de er vildt flotte.
og der er jo virkelig muligheder i det hersens vinyl-plade-værk!!!
Man kunne endda få plader i flere farver, synes jeg at erindre.
Du har afgjort fortjent lidt roterende:

og der er jo virkelig muligheder i det hersens vinyl-plade-værk!!!
Man kunne endda få plader i flere farver, synes jeg at erindre.
Du har afgjort fortjent lidt roterende:
-
dimsedutten
- Smaragd

- Geografisk sted: Frederiksberg
-
Anne Marthin
- Opal

- Geografisk sted: Als
Skæg ide
De er blevet MEGET flotte

- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg så en i går, der havde lavet armbånd af dem... vil prøve om jeg kan finde billedet igen..
Bettina

LOKE'S GHOST