Når et smykke bliver til

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg tror kun jeg een gang har lavet en skitse. Ellers får jeg en idé i hovedet og henter perler i den rigtige farve/nuancer og går igang. Hvis det er et simpelt design trækker jeg dem bare på tråden men hvis det f.eks er med flere forskellige perler (ala Lise Sonne som jeg er meget inspireret af for tiden :D ), så lægger jeg dem op på mit perlebræt. Men jeg laver altid tingene færdig samme aften. Jeg kan ikke gå fra noget og så genoptage det dagen efter. Så har jeg mistet idéen/lysten.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Ravnemor
Perle
Perle
Geografisk sted: Skanderborg
Hmmm... jeg er ret dårlig til at få ideer. Jeg låner bøger på biblioteket, går på markeder og udstillinger, kigger i butikker, internettet, og så er den der, ideen. Måske har ser jeg en flot streng. Jeg kan godt tage mange dage om at lave det. Men for mig gælder det ikke om at få lavet meget. Det er processen med at lave tingene, sidde og nørkle med tingene, jeg kan lide. Det må gerne tage tid.
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Jeg gemmer alle de smykke kateloger som vi får ind af døren og dem kan jeg få lang tid til at gå med at kikke i. men nu laver jeg jo også lidt i sølv hvor jeg selv loder. jeg bruger det ikke til at kuper men til at få ide fra. så er der lige en flot vedhæng som jeg så bruger som udgangspunkt men det er aldrig det samme når jeg er færdig som den jeg så på.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Pia
Opal
Opal
Ravnemor skrev:Hmmm... jeg er ret dårlig til at få ideer. Jeg låner bøger på biblioteket, går på markeder og udstillinger, kigger i butikker, internettet, og så er den der, ideen. Måske har ser jeg en flot streng. Jeg kan godt tage mange dage om at lave det. Men for mig gælder det ikke om at få lavet meget. Det er processen med at lave tingene, sidde og nørkle med tingene, jeg kan lide. Det må gerne tage tid.
det kan jeg nikke genkendende til ravnemor - super forumnavn- ufattelige mængder af billeder og indtryk lagres og formales i den øverste kværn og levere så en ide i ny og næ - og det er begrænset, hvor meget af det der er 100% pia, hvis det overhovedet eksisterer. kan vel sige at jeg har ejendomsretten til kværnen og at jeg vælger materialet, der ryger i den.
jeg tænder også på stenen/strengen. rigtig meget.
Billede LOKE'S GHOST
Besvar