Må jeg spørge: Tør du godt bruge materialer fra Grene? Du er ikke bange for, at det går i stykker så let som ingenting - de plejer jo ikke ligefrem at være kvalitet, de har.
mjanneh: Jeg går ikke altid så højt op i, hvor jeg finder noget, jeg kan lide, og jeg er elendig til at huske, hvad perlerne hedder . Jeg laver kun smykker til mig selv, så går det i stykker, kan jeg bare blive sur på mig selv over at have købt noget billigt bras . Lige i dette tilfælde faldt jeg for formen og farven. Det var nu ikke uden problemer, for hullerne i perlerne var enorme, så perlerne droppede ned i forhold til de andre perler. Jeg klarede det ved at sætte en mindre perle i hullet og så noget lim
Mange hilsner
lopeth
Jeg kan helt følge at du hellere lader dig inspirere af en smuk farve/form og ikke ser nøje på, hvilken kvalitet, materialet evt er. Navnlig når du 'bare' laver til dig selv. Men - uhh - hvis jeg nogensinde skulle lave noget om, så tror jeg, jeg ville føle det som at have cyklet for langt på cykel, og derfor måtte vende om. Jeg ville hade det
Har engang haft en lang diskussion med en 'perle-veninde' om noget lignende: Om man 'måtte' blande billige og dyre perler, billige og dyre materialer etc. Hvis nu acrylperlen er pæn, hvorfor skulle man så ikke kunne sætte den sammen med en 70-krs perle? Det synes jeg egentligt godt, man kan, men jeg må også konstatere, at jeg faktisk næsten aldrig gør det ...det er egentligt underligt. Måske også fordi jeg forventer, at de to materialer ældes forskelligt.